DC Oktatás„A csend tartalmilag feltölthető” – Soltra E. Tamás lábjegyzete a kipakoláshoz II.

„A csend tartalmilag feltölthető” – Soltra E. Tamás lábjegyzete a kipakoláshoz II.

Korábban közölt cikkünk második részében ismételten a Plasztika és formatanulmányok c. kurzuson született alkotásokból szemezgetünk, ezúttal viszont a másodéves BA hallgatók kerültek a fókuszba. A szöveges kommentárt – szintúgy, mint a korábbi bejegyezésben – Soltra E. Tamásnak, a Design Campus oktatójának, egyben a kurzus vezetőjének köszönhetjük.

A plasztikai stúdium során a hallgatók a nagy léptékű, eltérő tulajdonságú terek alakításának és hatásainak rendszerét elemezték. Kiemelt feladat volt a terek által generált pszichológiai érzetek modellezése, a térszövetek ritmusának és az akusztika kapcsolatának az elemzése. A helyszín nélküli terek pszichikai hatásait, minőségi kontrasztjait a portál, a lépcső, a lépcsőház, a sakk, a labirintus eltérő térhatásain keresztül vizsgáltuk. A tárgyak megfigyelése során, kiemelt szerepet kapott a szék és a tér kapcsolata, a vetett árnyékok térszervező szerepe. A stúdium során a modellezésnél nagyrészt újrahasznosítható anyagokat használtunk fel, ahol elvárás volt a nagyon eltérő anyagtulajdonságok összeegyeztetése.

A nagy léptékű díszlettervek elemzéseiből kiderült, hogy a tudatosan komponált térritmusok esetén a csend tartalmilag feltölthető, a szünet viszont tagolja a teret. A kisplasztikai léptékű térkísérlet ebben a félévben a trófeák megtervezésében valósulhatott meg, ahol már jelentős szerepet kaphatott a kortárs technológiák közül a ragasztás, a szerelés, az összecsúsztatás mellett a lézeres kivágás és a 3D nyomtatás is.